♥ Dag 15 – Mina drömmar.

Att sätta sina drömmar på papper tycker jag är svårt. Jag har så många olika drömmar i mitt liv som också är väldigt olika. Jag tror inte att jag kan sticka under stol med att min allra högsta dröm, som jag också haft sen jag fick egen häst, är att bli en elit hoppryttare. Jag vet att jag aldrig kommer bli det, egentligen inte för att jag inte skulle kunna bli tillräckligt duktig, utan snarare för att det inte funnits de förutsättningarna i mitt liv. Jag har också drömt om att bli veterinär. Jag har alltid älskat djur och jag har alltid velat hålla på med djur. Jag insåg dock att jag fick lägga veterinär drömmarna åt sidan då jag inte alls är lagd åt det naturvetenskapliga hållet.
Något jag också drömmer om är att göra något som hjälper människor. Jag skulle vilja ha ett stimulerande arbete där jag faktiskt kan hjälpa till. Jag har inte riktigt kommit på än vad det skulle kunna vara, jag har inga tankar på att bli vårdare eller sjuksköterska eller något sådant, men på något vis vill jag hjälpa och göra något bra.
Jag drömmer också om att bli lycklig. Att jag ska få vara lycklig hela mitt liv. Att jag ska få fina friska barn och världens bästa familj och man. Jag tror jag drömmer om den lyckliga familjen just för att jag själv har haft den lyckliga familjen. Jag är så glad att mina föräldrar har hållt ihop och aldrig behövt skilja sig. Det är ett föredöme för mig och det är precis det jag vill ha. Någon att dela resten av mitt liv med. Bokstavligen. Inget man bara säger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0