Someone like me.

Gud vilket pissigt väder det varit i två dagar nu. Är så att man blir smått deprimerad. Idag tar jag äntligen helg från skolan, borde kanske läsa lite inför seminariet på tisdag men är ledig på måndag med så känner att det får bli då istället. Jag känner för en lugn och skön helg med bara härliga lugna saker att göra. Typ hänga med Totti som kommer snart, och mysa med Tessie och förhoppningsvis Sofia om hon kommer med något flyg från Holland. Jag hoppas och håller tummarna!! Skulle verkligen vilja träffa henne innan jag åker hem till Halmstad!
Ska bli så kul att komma hem till min familj, saknar dem så himla mycket. Även om vi blir en liten skara just till själva julen så gör det inget. Tänkte se om jag kunde få med Hanna på en liten promenad i Haverdal också medan jag ändå är hemma, och jag ska hinna med att leka med Malin och förhoppningsvis träffa Karolina. Självklart får jag inte glömma Daniel, även om Kajsa kanske är den som mest lockar haha ;) Chester ska också få sig ett välförtjänt besök. Det är det värsta när man åker hem, hur man ska hinna med allt? Så mycket man vill göra och så många att träffa. Man borde åka hem oftare!
Nu börjar min första termin närma sig sitt slut och jag måste erkänna att jag trivs så mycket bättre nu än jag gjorde i början. Har kommit in i pluggandet (även om det finns noll motivation just nu) och börjar tycka det är ganska roligt. Jag vet att jag kommer få plugga enormt mycket mer nu till våren, jag ska läsa företagsekonomi och till skillnad från statsvetenskap faller det sig inte lika naturligt för mig. Dock ser jag fram emot att få läsa lite organisation och management, dock ser jag mindre fram emot kalkylering och redovisning. Men tänkte inte ta ställning hur jag vill göra med livet förrän till hösten, då ska jag verkligen gå igenom alla utbildningar som verkar intressanta och se om jag vill byta program eller fortsätta på det jag går nu. Men en praktikplats på SIDA hade ju iofs inte suttit fel nästa vår ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0