Nollnio.

Då va nyår över, ännu ett år har passerat.. ett mellanår som många av mina vänner säga, vilket jag på något vis faktiskt kan hålla med om även om nollnio gjort mig till en mycket starkare människa. Jag satt och funderade innan vad mina topp fem av bra saker jag gjort 09 och på toppen satte jag att jag gjorde slut med M. Och efter vad jag råkade få se idag om vilket svin har är mot sin nya "tjej" som han tydligen har när han skickar klippböcker om hur mkt han saknar mig i julklapp och skickar exakt samma blombud till både henne,  mig och syrran samma dag.. Tycker mest synd om tjejen som tror på att han vill ha henne och kommer vara trogen, men det allra bästa är faktiskt att det inte rör mig i ryggen, kom på mig själv att ha en annan Mr i huvudet och kände att jag faktiskt kunde skratta åt det andraoch lämna det en gång för alla, för gott!

Men för att återgå till vad som va bäst 09 så visst va det att jag gjorde slut med M men jag insåg att det ändå är Jenny Thernström som är mitt nollnio. Jag vet att det är så många saker som jag har henne att tacka för att jag verkligen är där jag är idag. Utan henne hade jag inte varit lika duktig på mitt jobb, jag hade inte tagit steget att avsluta det värsta förhållandet, hon fanns där oavsett hur dum och manipulerad jag va av M, hon puschade mig att jag förtjänade bättre men satte aldrig ett ultimatum eller anklagade mig när jag fortsatte tro att det skulle ändras. Hon puschade mig till att flytta till Sthlm, peppade mig inför intervjun, hjälpte mig och va den underbara vän bara hon kan vara! Hon lät mig komma in i hennes underbara vänfamilj som jag nu är en del av. Så Jenny, jag vet att du läser detta haha, men du är den mest fantastiska människa jag vet och jag är verkligen lyckligt lottad över att ha dig som min bästa vän.

Och på tal om Sthlm så ligger det också högt i topp, tror att flytten hit va precis det jag behövde. Det kunde ju inte heller bli bättre! Stockholm är verkligen mitt hem, jag kan inte tänka mig något annat. Jag fick ett helt fantastiskt jobb, och framförallt helt underbara människor att jobba med. Jag va ändå lite osäker när jag flyttade hit om det skulle bli bra på jobbet, om det skulle finnas någon som skulle vilja börja hänga med mig. Underbara Johanna, tog mig med storm och jag skulle ljuga om jag sa att hon inte är en stor del till min stora trivsel på jobbet. Men även Sofia x 2, Therese och Annie. Ni underbara flickor som gör jobbet lite extra! Även hela gänget på Dam, förstår varför de kallar oss det bästa teamet, vi rockar!! :) Dam på 020, vilket gäng ;p 

Det sista jag tänker nämna om nollnio är det nya udnerbara som hänt i mitt liv, gänget. Framförallt Sanna, Totti, Sara och Ebba. Dessa underbara människor som välkomnade mig min allra första helg i Sthlm. De som såg till att jag kände mig hemma här och framförallt fick mig att känna mig som en i gänget. Tack vare dem har jag även lärt känna underbara människor som Richard, Niclas, Henrik, Emilia, Martin och Gustav. Jag har faktiskt tänkt på det mer och mer, och jag har tjatat på dem om det också haha, men jag känner verkligen att jag har de bästa av vänner i dessa fyra tjejer. Alla på sitt egna lilla fantastiska vis.
Sanna; För att hon är så jävla grymt ball hela tiden. Denna fantastiska människa!
Totti; Allas våran lilla bittra sötnos, men man kan inte annat än älska henne trots allt ;)
Sara; Den bästa vännen man kan önska sig, helt enkelt underbar på alla sätt och vis.
Ebba; Denna fina människa ligger mig så varmt om hjärtat. Vi har ett litet Tillsammans allihopa ;)

Nollnio va ett bra år om jag ska sammanfatta det, men NOLLTIO kommer bli ett för jäkla bra år!
Tjejer nu kör vi!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0