♥ Dag 9 – Min tro.

Min tro. Jag är döpt och jag är konfimerad men mycket mer än så skulle jag inte vilja säga att jag är kristen. Jag har sett vad religioner gör med människor, hur det rättfärdigar hemska saker som jag inte vill beblanda mig med. Dock, så måste jag erkänna att jag tror på något. Jag tror på något bättre i livet. Att man lever av en anledning, att det finns något så mycket större som man inte kan förklara. Jag tror inte på Gud eller Jesus i den bemärkelsen som en kristen gör men jag tror att det finns något/någon där uppe som faktiskt vakar över en.
Jag tycker det är bra att tro, det kan hjälpa en i svåra situationer tex när någon närstående går bort eller är svårt sjuk. Jag tror på att vara snäll mot sina medmänniskor. Att förlåta och ge folk en andra chans. Att ånger är som att betala för sina skulder. Jag tror på förståelsen att folk är olika och att alla är unika och fina på just sitt sätt.
Jag tror på kärleken, inte bara "vanlig kärlek" utan kärlek till allt man har i livet. Man ska vara mer tacksam i livet, man ska uppskatta det man har och tro på att det kommer bli bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0